menu
person

2:18 PM
У МОН надали рекомендації з оцінювання учнів других класів

Міністерством освіти надані методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу. Відповідний документ оприлюднений освітнім відомством.

У рекомендаціях, зокрема, йдеться про те, що оцінювальна діяльність учнів має здійснюватись на засадах компетентнісного, діяльнісного, суб'єкт-суб'єктного підходів  та передбачає партнерську взаємодію вчителя, учнів та їхніх батьків.

Навчальні досягнення учнів других класів мають підлягати формувальному і підсумковому (тематичному та завершальному) оцінюванню.

Оцінювання результатів навчання учнів у других класах здійснюється вербально.

Під час здійснення формувального оцінювання учителям радять не протиставляти дітей один одному. Стимулом розвитку має бути співвідношення роботи (відповіді, дії тощо) з тим, як дитина працювала раніше.

«Доцільно акцентувати увагу лише на позитивній динаміці досягнень учнів, враховувати, що оцінюється не учень, а його робота. Про складнощі у навчанні необхідно говорити з учнем індивідуально, аби не створювати ситуацію колективної зневаги до дитини та передумови булінгу», - зазначають в Міністерстві освіти.

Також у відомстві звертають увагу вчителів, що індивідуальні особливості дитини можуть впливати на її темп здобуття освіти, внаслідок чого вона може досягати визначених для певного етапу навчання очікуваних результатів раніше або пізніше, тому календарно-тематичне планування освітнього процесу має бути гнучким і динамічним, зорієнтованим на сприяння поступу учнів за індивідуальною траєкторією навчання та розвитку.

«У другому класі рекомендуємо дотримуватись алгоритму діяльності вчителя під час організації формувального оцінювання та використовувати інструментарій формувального оцінювання, що було запропоновано у Методичних рекомендаціях щодо орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 20.08.2018 № 924», - йдеться у тексті рекомендацій.

Рекомендаціями також визначені інші особливості оцінювання учнів других класів, зокрема, щодо фіксації результатів педагогічних спостережень, створення учнівських портфоліо, проведення взаємооцінювання учнів, ведення класного журналу тощо.

Також відомством встановлено, що орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи, затверджені наказом МОН від 21.08.2013 № 1222 (із змінами), не застосовуються до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів 2-го класу.

ТЕКСТ РЕКОМЕНДАЦІЙ

 

 НУШ реформа середньої освіти

Переглядів: 258 | Додав: bobrvosv | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0